Trening personalny kontra zajęcia grupowe

Trening personalny kontra zajęcia grupowe

Zalety treningu personalnego Trening personalny pod opieką wykwalifikowanego instruktora jest najbardziej efektywną formą ćwiczeń fizycznych. To 60-cio minutowy trening pod okiem trenera personalnego w dowolnej liczbie dni w tygodniu- w zależności od naszej kondycji, potrzeb i możliwości. Trening personalny składa się z rozgrzewki, indywidualnie dobranych ćwiczeń- plan treningowy oraz stretchingu- rozciągnięcie mięśni po treningu. Dzięki treningowi personalnemu w bardzo szybkim i bezpiecznym tempie możemy  osiągnąć nasze cele treningowe. Regularne monitorowanie i kontakt z trenerem pozwala nam utrzymać motywację i ocenić nasze postępy treningowe. Trening personalny pod opieką wykwalifikowanego instruktora jest najbardziej efektywną formą ćwiczeń fizycznych. To 60-cio minutowy trening pod okiem trenera personalnego w dowolnej liczbie dni w tygodniu- w zależności od naszej kondycji, potrzeb i możliwości. Trening personalny składa się z rozgrzewki, indywidualnie dobranych ćwiczeń- plan treningowy oraz stretchingu- rozciągnięcie mięśni po treningu. Dzięki treningowi personalnemu w bardzo szybkim i bezpiecznym tempie możemy  osiągnąć nasze cele treningowe. Regularne monitorowanie i kontakt z trenerem pozwala nam utrzymać motywację i ocenić nasze postępy treningowe. Zalety zajęć grupowych Jeśli nie stać nas na trening personalny to doskonałą alternatywą są zajęcia grupowe. Korzyści wynikające z tej formy treningu są ogromne. Przede wszystkim to motywacja jaką daje grupa. Kiedy widzimy, że inni dają z siebie wszystko, wtedy także w Nas rodzi się siła i energia do działania. Poza tym rywalizacja między uczestnikami powoduje, że robimy ogromne postępy, cały czas wykraczając poza swoje możliwości treningowe. Zajęcia grupowe dają także możliwość poznania innych osób- nawiązania kontaktu, przyjaźni. Idąc na zajęcia grupowe mamy świadomość, że zawsze spotkamy tam znajome twarze, co jest dodatkową- towarzyską- motywacją. Niska cena jest kolejnym powodem przemawiającym za wyborem zajęć grupowych, które są zdecydowanie tańsze- nawet kilkakrotnie- od treningów indywidualnych. Jeśli...
Zacznij ćwiczyć już dziś- postaw na trening funkcjonalny!

Zacznij ćwiczyć już dziś- postaw na trening funkcjonalny!

Co to jest trening funkcjonalny ?   „Ruch to zdrowie”, a wiosna to najlepszy czas żeby zacząć ćwiczyć. Dokonując wyboru warto postawić na trening funkcjonalny, który przede wszystkim daje nam wzmocnioną, harmonijnie rozwiniętą sylwetkę, większą koordynację ruchową oraz stabilność postawy. Z kolei złożone ruchy, na których opierają się ćwiczenia funkcjonalne, angażują jednocześnie różne partie mięśni i sprawiają, że lepiej sobie radzimy  z wykonywaniem codziennych czynności. Specjaliści przekonują, że trening funkcjonalny jest zdrowszy i praktyczniejszy niż ćwiczenia na siłowni, podczas których mięśnie zamiast współpracować ze sobą są izolowane. Integracja mięśni sprawia, że ciało rozwija się harmonijnie, ruchy są lepiej skoordynowane. Trening funkcjonalny to także zmniejszone ryzyko urazów i dysfunkcji związanych ze szkodliwymi przyzwyczajeniami i siedzącym trybem życia. Jest szczególnie polecany osobą, które skarżą się na bóle kręgosłupa i mają tendencję do garbienia się. Ćwiczenia w treningu funkcjonalnym aktywizują mięśnie głębokie oraz mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prostej sylwetki- dzięki temu odciążają kręgosłup, zmniejszając ból i korygując drobne wady postawy. Co więcej, trening funkcjonalny poprawia pracę stawów, a intensywność ćwiczeń korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu krążenia. Organizm jest lepiej dotleniony, przez co mamy więcej energii. Trening funkcjonalny a spalanie kalorii Treningi tego typu mogą być uzupełnieniem treningu nastawionego na spalanie kalorii. Na efektywność treningu funkcjonalnego w walce z wagą mają wpływ przede wszystkim różnorodny zakres ruchów i szybkie tempo w jakim wykonuje się ćwiczenia. Kiedy poszczególne grupy mięśni pracują w ciele intensywnie, serce musi szybciej pompować krew, tętno podnosi się, a to z kolei ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie także spalanie kalorii. Treningi tego typu mogą być uzupełnieniem treningu nastawionego na spalanie kalorii. Na efektywność treningu funkcjonalnego w walce z wagą mają wpływ przede...